יום שבת, 9 ביוני 2012

מגדיר הדגים הרשמי חלק 2

שם המכונה בישראל: פארידה
שם לועזי: blu spotted sea bream.
שם מדעי: ספרוס מצוי/pagrus coeruleostictus.



הערות על הדגדג בין הטעימים שיש בים התיכון, עם לא הדג הכי טעים. הדג חי בריפים עמוקים בים התיכון, וניזון מדגים קטנים.

הערות אישיותלצערי לא יצא לי לדוג אותו, כי עדיין לא נתקלתי בדג הזה בצלילה. אבל כשקונים אותו מחנות דגים אפשר כבר לראות את הדג היפיפה הזה. כמו שציינתי הדג הזה הוא אחד הדגים מבחינה חיצונית ה"יפה" מכל הדגים. יש עליו סימני עיכר כגון: צבע ורדרד, נקודות סגולות על גבו. אני ממליץ בחום על הדג, הוא אחד הטעימים שיש בים התיכון.
--

שם המכונה בישראל: חדד, סרגוס הפסים.
שם לועזי: zebra sea bream.
שם מדעי: סרגוס הפסים/diploodus cervinus.




הערות על הדג
דג החי בזוגות, ומגיע מריפים הסמוכים לחוף. הדג מאוד משובח בטעמו. קל לתפוס את הדג בשיטת הצלילה עם רובה. לא קשה במיוחד להכין אותו. מומלץ על האש. סימנים מיוחדים של הדג: חמישה פסים בולטים על בטן הדג, דג מאוד יפה ומאוד טעים.

הערות אישיותעדיין לא יצא לי לתפוס/לטעום את הדג, אבל בהחלט יצא לי להתקל איתו בצלילה. למרות שפגשתי את החבר בגודל של קרוב לקילו, אבל לצערי היתי רחוק ממנו ופספסתי בייריה. אבל תמיד יש פעם הבאה .
--

שם המכונה בישראל: מנורי.
שם לועזי: saddled bream.
שם מדעי : אובלד שחור זנב/oblada melanura.



הערות על הדג
דג החי בלהקות גדולות בשוברי גלים/איזורים מוסלעים בים. דג שמאוד טעים, למרות שממש קשה לתפוס את המנורי. דג זריז מאוד, ממש קשה. הדג ניזון מצימחייה ימית. סימן עיקר: פס שחור בקרבת הזנב.

הערות אישיותלא יצא לי לתפוס אותו, אבל בהחלט נתקלתי בו הרבה הרבה בצלילות. דג שמאוד טעים אותו יצא לי לטעום כמה פעמים בודדות, אבל הטעם שלו מאוד מיוחד. 
--

משפחת הברקניים
שם המכונה בישראל: ברקן.
שם לועזי: red soldierfish.
שם מדעי : ברקן אדום/sarocentron rubrum.




הערות על הדגהברקן האדום חדש למימי הים התיכון דרך תעלת סואץ. קים ניתן ליראות את הברקן האדום במעט בכל ריף קיים. לא סיפור משמיים לדוג אותו. נתפס המון בבולוס. ניזון בעיקר מדגים קטנים, שעות הפעילות של הדג היא בלילה. מתי שהטורפים יוצאים לצוד.

הערות אישיותאת הדג קשה מאוד לנקות בכלל הקשקשים הקשים, לכן מומלץ לשים אותו במים חמים מאוד ורקך אחרי זה להוריד את הקשקשים. לא יצא לי לאכול אותו, אבל שווה לנסות.!
--

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה